Salam Maulidur Rasul




Salam.

Rasenye tidak lambat lagi
untuk mengucapkan
Salam Maulidur Rasul
kepada seluruh umat Islam
dimuka bumi ini.

Hari ini juge
merupakan hari ulangtahun
bagi anak saudara aku yang
ke dua.

Pejam-celik
Pejam-celik
sekejap je mase berlalu.

Tanpa kite sedari,
umor kite semakin hari
dimamah usia.

Kemane hala tuju aku?
Apekan jadi kepada-ku
selepas ini?

Setiap hari
aku berdoa semoga
aku teros menikmati kehidopan
dimuka bumi yang dipinjamkan
ini beserta susuk tubuh yang
bersifat sementara saja.

Esok hari bekerja
selepas tiga hari bercuti.
Cuti yang aku habiskan bersama
keluarga di kampung memberi
aku seribu satu kepuasan.

Mengharapkan hari
esok yang sempurna
bagiku dan seterosnye
hari-hari yang mendatang
juga.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin