Kuciwa

Salam.


Sudah hampir
3 purnama aku
menjalani kehidupan serba
senang lenang aku
ditempat mencari
sesuap nasi-ku.

Hidopku tak
ubah seperti orang Nomad.
Puak yang berpindah-randah
mencari tempat untuk
berteduh.

Mungkin bukan
salah dari pihak pengurusan.
Tentu sekali bukan
salah aku!

Aku cube untuk
tidak menyuarakan
masa-elah aku tatkala
aku menghadiri meeting tempoh-hari.

Atas alasan tidak
mahu dilabel Mencapap,
aku menidak-suarakan
diriku ini ketika
Tuan Pengerusi mengajukan
soalan terhadapku.

Sengaja aku ingin
melihat keperihatinan mereka
yang berkenaan berhubung masalah
yang aku hadapi.

Kerjaku tidak sempurna.

Fail bersepah.

Pinjam tempat orang lain.


Susah!







Tunggu je laa.
Kecewa dowh~

3 comments:

Shimamon said...

adussss..ntah2 saje cr kesalahan sbb nk down-size employee number. recce2 la keje lain..just in case..sabar bebanyak bro!

Meen Eunos said...

x laa babe.

aku x rase cmtu.
cume aku rase masalah aku ni
dipandang enteng oleh pihak
berwajib saje.

mungkin masalah aku ni sedang
diusahakan ditangani.
Cume amek mase sket.
Standard!
tu alasan senang.

Sally said...

Meen..i wish i could help..smua mas-elah ade solutionnye..keep cool ya dear..asam garam hidup..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin