Selamat Hari Wilayah

Salam..


Bertemu kembali.

Ceh~ macam bace berite pulak.


Seperti mane yang kite semua tahu. Hari ni Hari Wilayah Persekutuan bagi;

i) Kuala Lumpur

ii) Labuan

iii) Putrajaya


So, aku cuti. Suke beno bile cuti. Mane taknye.

Tak perlu nak kelam kabut bangun awal pagi nak pegi kerja..

Tapi.. tadi bangun awal jugak sebab da tak bole nak tido.


Ade urusan tadi. Pergi ke KWSP untuk print penyata.

Saje nak tengok berape banyak da duit aku ade kt dalam KWSP tu.


Memandangkan pejabat di sekitar KL tutup. Maka aku pergi ke Shah Alam.

Orang ramai. Packed!

Biase laa.. mane-mane tempat pun.


Asal hari senin je, orang mesti ramai.

Asal ramai je, mesti hari senin.

tak pun hari jumaat.


Pelik..


Tapi HAMPEH jugak.

e-Kiosk (aku tak tau ape makne Kiosk tu) macam da pening dek keramaian

manusia-manusia yang dok pulun jolok MyKad kt perut die.

Bace data pon da tak betol.


"MyKad Anda tidak di daftar dgn KWSP. Sile daftar"


What..?????


Takpe laa. Kesian e-Kiosk tu. sampai data aku pon tak dapat nk bace.

Lain kali mintak tolong Wall-E laa.


hohoho~


Balik rumah, rehat-rehat tengok cite WALL-E ade baik jgk kan?!

3 comments:

cikinto marcello said...

hahaha..byk sgt gamaknya duit dlm kwsp tu smpi xdpt mesin tu nk baca mykad ang.jgn lupa belanja na :p

tchersally said...

itu le pasal..banyok bebenor dah tu gamaknye..sampekan mesin tu tak dapek nak memaparkan jumlah nye..hehehe..adeyh..mmg nikmat lah kalau cuti..huhu

November said...

kalau udah byk duit nyer, jgn le lupe kengkawan..x baek. kang kiosk tu kate "duit kamu xde. x payah le nk jolok mykad kamu tu. penat dh aku".

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin